Takk for tilliten!
La oss feire 70-årsjubileet til RAJA-gruppen! Her finner du alle tilbud, nyheter, gode priser...
GJELDER TIL OG MED 15. DESEMBER 2024
GAVER som gir GOD stemning!
Velg gave avhengig av beløpet på bestillingen din og legg til kampanjekoden i handlekurven din:
LES MERMer enn 250 bestselgere til den beste prisen!
RAJA hjelper deg å holde budsjettet hele året, og tilbyr de beste produktene til den beste prisen tilgjengelig på lager.
Med RAJA kan du dra nytte av våre best prisede produkter levert raskt til deg. Spar penger med gjennom hele året.
UTNYTT NÅ!Se andre gode tilbud og innovasjoner
Nyheter
Våre produkter utvikler seg i takt ned dine behov. Vi presenterer spennende nyheter hele året.
SE VÅRE NYHETERKunder fra hele Europa har sagt sine meninger
“ For oss er RAJA en partner, fremfor en leverandør. De er genuint interesserte i å videreutvikle samarbeidet og har en unik forståelse for kostnadsdriverne innen logistikk.”
— Alexander Kaasa
Sales Director, DSV Solutions
Oppdag historien til RAJA-gruppen
50-tallet... Entreprenørånd
Den 10.juli 1954 oppretter Rachel Marcovici, sammen med Janine Rocher, et selskap som selger gjenbrukte pappesker. Kombinasjonen av de første stavelsene i fornavnet deres danner navnet RAJA. Kundene deres er små Paris-bedrifter som leter etter billige esker tilgjengelig i små mengder. Janine forlater selskapet året etter. Det unge selskapet er lokalisert i det 20. arrondissementet i Paris, i lokaler på 250 m². "Fru Marco" ser etter partier med brukte pappesker i god stand fra forhandlere som ikke lenger har bruk for dem. "Moren min var en moderne og vågal kvinne, fordi det å starte egen bedrift på den tiden var en ekte utopi! Hun visste at det å tjene til livets opphold var nøkkelen til en kvinnes selvstendighet." Danièle Kapel-Marcovic
Maurice Marcovici, Rachels ektemann, slutter seg til selskapet og tar ansvar for ledelse og administrasjon. "Min far forlot aldri kontoret, og min mor forlot aldri feltet." Danièle Kapel-Marcovic
Takket være konseptet og den energiske ledelsen, blir Cartons RAJA raskt en suksess. Utvalget av gjenbrukte pappesker blir etter hvert supplert med kraftpapir.
På slutten av 50-tallet har Cartons RAJA 10 ansatte og omsetningen når en million franc (150 000 €).
60-tallet… Innovasjon og vekst
Danièle, datteren til Rachel, er bare 16 år da hun begynner i Cartons RAJA. Gjennom kontakt med kunder lærer hun det grunnleggende om virksomheten og viktigheten av tillitsfulle relasjoner, å lytte til kundenes behov, utmerket service og produktkvalitet. "I 10 år besøkte jeg bedrifter rundt i Paris for å gi dem råd og tilby dem den beste emballasjen tilpasset deres behov. Det var en utmerket opplæring!" Danièle Kapel-Marcovici
"Fru Marco" er alltid på utkikk etter nye produkter og får enerett i Frankrike på den vatterte Jiffy-konvolutten. For å gjøre produktene sine kjent i hele Frankrike lanserer hun sine første trykte brosjyrer som reklame, en veldig innovativ salgsmetode på denne tiden.
Bedriften vokser og den trenger mer plass. Cartons RAJA flytter til rue Rampal, i Belleville-distriktet. Det blir hovedkvarteret til RAJA i nesten 30 år. De har da 30 ansatte
70-tallet... Emballasje: et blomstrende marked
Fremveksten av plastmaterialer revolusjonerer emballasjeverdenen. RAJA utvider sitt produktutvalg med selvklebende tape, ruller med bobleplast og Flo-pak, for å møte kundenes behov.
l 1970 lanseres RAJALIST pakkseddellommer.
Salgsteamet deltar på en rekke messer for å markedsføre selskapets produkter
Danièle Kapel-Marcovici lanserer den første katalogen for å støtte sine uteselgere. Den er i svart-hvitt, med 24 sider, 365 produkter og distribueres i 10 000 eksemplarer. Selskapet lanserer en ny logo som moderniserer selskapets image.
“Maurice Marco” kjøper en tomt i det nye industriområdet Gonesse i Paris, og bygger et lager på 2000 m². Dette blir innviet i 1978. Senere blir bygget utvidet flere ganger, og ender til slutt på 15 000 m².
I 1978 mottar skumkonvoluttene RAJAMOUSSE en emballasje-Oscar.
80-tallet... Kataloger, en kilde til vekst!
Selskapet har en omsetning på 54 millioner franc (8 millioner euro) og har 50 ansatte. Det er dynamisk og innovativt, og er anerkjent for produktkvalitet og rask levering. Den nye daglige lederen lanserer en ny kommersiell strategi med katalogsalg, med mål om å erobre det nasjonale markedet. “Min ambisjon var å vinne nye kunder og samtidig opprettholde det grunnleggende i selskapet: produktkvalitet, lagertilgjengelighet og utmerket service.” Danièle Kapel-Marcovici
3 forsider: “Prisrevolusjonen”, "Frihet til å velge”, “All emballasje på 48 timer.. Oppdrag utført!”
l 1986 går en ny emballasje-Oscar innen innovasjon til bobleplast i en dispensereske
Den unge lederen strukturerer selskapets organisasjon og innarbeider en sterk bedriftskultur. Gonesses' distribusjonssenter utvides gradvis for å utvide utvalget av produkter tilgjengelig fra lager. Bestillinger leveres innen 24 timer i Paris-regionen og innen 48 timer i resten av Frankrike. Dette er unikt på markedet! RAJA etablerte seg på slutten av 1980-tallet som nummer 1 i Frankrike innen emballasjedistribusjon.
Katalogen inneholder 1000 produkter og selskapet omsetter for 100 millioner franc (15 millioner euro).
90-tallet… Erobringen av Europa
RAJA etablerer seg veldig raskt i de europeiske hovedmarkedene
Siden etableringen av selskapet har en rekke emballasjeartikler blitt lagt til sortimentet. Katalogen tilbyr nå 1500 produkter på lager. Vedlikeholds- og hygieneutstyr samt noe lagerutstyr kompletterer sortimentet. Navneendringen kommer sammen med en ny logo som uttrykker at selskapet er moderne og dynamisk.
Fra 1982 har RAJA hatt et eget medarbeiderråd for sine ansatte, og i 1991 oppretter selskapet en avtale om overskuddsdeling med de ansatte. Slik blir de ansatte sterkere knyttet til RAJAs resultater.
RAJA lanserer et innovativt papiremballasjesystem, Padpak, eksklusivt for Frankrike, som vinner en emballasje-Oscar.
I 1994 feirer RAJA 40 år med utvikling av sine kunder i Frankrike og vender blikket mot resten av Europa.
Binpac er et lite emballasjeselskap med 15 ansatte. Selskapet går nå i gang med å selge gjennom kataloger, basert på RAJAs modell. I 1999 blir det bygget et nytt distribusjonssenter i Tongeren, like ved den nederlandske grensen. I dag er RAJA Belgia ledende på sitt marked og leverer til kunder i 7 land fra sitt 68 000 m² store distribusjonssenter, det største i Europa!
I 1995 tar Danièle Kapel-Marcovici beslutningen om å anskaffe en ny tomt i Paris Nord, nær Roissy. Kontorbygget renoveres og lageret utvides slik at alle teamene fra Paris-hovedkvarteret og Gonesse-lageret kan samles der. Det nye distribusjonssenteret på 43 000 m² gjør det mulig å levere i hele Frankrike, utvide tilbudet og doble antall tilgjengelige produkter på lager. Siden den gang har distribusjonssenteret i Paris Nord blitt det europeiske hovedkvarteret til RAJA Group.
Binpac bygger på sine suksesser i Belgia, og etablerer seg i Breda, Nederland, med et salgsteam og opprettelse av en egen katalog.
RAJA krysser den engelske kanal og kjøper opp et emballasjeselskap med 1500 produkter på lager og 10 000 kunder. Idag holder RAJA UK til i Milton Keynes, og tilbyr 5000 produkter til kundene sine.
I 2003 blir RAJA ISO 9001-sertifisert, og deretter ISO 14001-sertifisert i 2011.
For å betjene det største europeiske markedet etablerer RAJA seg utenfor Stuttgart, åpner et kundesenter og lanserer en katalog med et utvalg av 1200 produkter på lager. Året etter oppretter RAJA Tyskland sin nettside, slik som andre selskaper i gruppen.
På 10 år har selskapet ganget omsetningen med 5 og har over 200 ansatte.
2000-tallet… Fra katalogsalg til e-handel
Europeisk vekst skyter fart med nye datterselskaper i Frankrike og oppkjøp av spesialiserte distributører.
Med et utvalg på 6000 produkter er RAJA en pioner innen digital markedsføring for bedriftsmarkedet, og det første selskapet som selger emballasje på nett. "Vi var allerede spesialister på katalog-, telefon- og feltsalg, og ved å legge til nettsiden ble vi en fullstendig flerkanalsdistributør. En ny, praktisk og rask måte for våre kunder å se utvalget og legge inn sine bestillinger." Danièle Kapel-Marcovici
RAJA lanserer en ny generasjon tidsbesparende esker med rask montering og forsegling. l 2000 mottar RAJA en emballasje-Oscar for forstrukket håndstrekkfilm. Den bruker mindre plast og er enkel å påføre.
Det nye selskapet RAJAPACK Spania tilbyr 1000 produkter i sin katalog og på sin hjemmeside. Produktene leveres over hele Spania fra distribusjonssenteret i Barcelona.
Fra oppstart tilbyr RAJAPACK Østerrike mer enn 2500 produkter tilgjengelig på lager.
Gründeren og hennes datter: 2 generasjoner feirer selskapets jubileum sammen.
Danièle Kapel-Marcovici oppretter den første franske stiftelsen dedikert til å kjempe for kvinners rettigheter. Stiftelsen støtter foreninger som hjelper kvinner, i Frankrike og rundt om i verden. Siden 2006 har mer enn 750 prosjekter blitt støttet i 57 land gjennom et budsjett på mer enn 17 millioner euro. "Jeg har alltid ansett at virksomhetens rolle ikke bare er økonomisk, men også sosial og samfunnsmessig. Av denne grunn, og takket være den økonomiske suksessen til RAJA, bestemte jeg meg for å opprette RAJA-Danièle Marcovici Foundation." Danièle Kapel-Marcovici
RAJAPACK Italia flytter inn i sitt distribusjonssenter og kontorer i Castel San Giovanni, sør for Milano. De tilbyr mer enn 1400 produkter tilgjengelig på lager.
RAJA begynner sin erobring av de sentraleuropeiske markedene og setter opp teamet sitt i Praha. RAJAPACK Tsjekkia lanserer sin katalog og nettside.
Oppkjøpet av dette lille franske selskapet som leverer hygiene- og rengjøringsprodukter er det første steget RAJA tar for å skaffe seg nye markedsandeler.
RAJAPACK Sveits etablerer seg i Basel og tilbyr et utvalg av 3800 produkter til sine kunder via sin katalog og nettside.
RAJA har 1350 ansatte og omsetningen i Europa er på mer enn 400 millioner euro. Selskapet tilbyr mer enn 9000 produkter
Årene 2010-2020… RAJA-gruppen tar markedsandeler
Sterke samfunns- og miljøforpliktelser
Nye markedsandeler tas med oppkjøpet av dette franske selskapet, som selger kontorrekvisita og møbler.
Oppkjøpet av det lille emballasjefirmaet Crosstrade gir RAJA muligheten til å starte på det polske markedet med 2500 produkter.
RAJA lanseres på det skandinaviske markedet, takket være oppkjøpet av en emballasjedistributør lokalisert i Oslo med et utvalg på 2000 produkter.
RAJAPACK Danmark lanserer sin katalog og nettside for å tilby sitt utvalg.
En stor aktør innen emballasjedistribusjon i Frankrike, Cenpac, er spesialist på industriell emballasje og matemballasje. Selskapet har et nettverk av regionale kontorer og dyktige selgere. Det har nettopp etablert et stort lager i Paris-regionen og har 400 ansatte.
RAJA styrker sin tilstedeværelse i Skandinavia med oppstart av RAJAPACK Sverige, som tilbyr et utvalg av 2000 produkter i katalog og på nett. Siden 2020 har de betjent kunder fra de 3 skandinaviske landene i sitt distribusjonssenter på 9000 m².
Handlingsprogrammet blir opprettet av RAJA-Danièle Marcovici Foundation etter FNs klimakonferanse i Paris. Programmet skal støtte prosjekter som er forpliktet til kvinner og miljø.
RAJA-gruppen fortsetter sin utvidelse med oppkjøpet av Morplan som leverer innredning og utstyr til butikker.
RAJA styrker sine posisjoner i Sentral-Europa
RAJA styrker sine posisjoner på den iberiske halvøy.
Oppkjøpet av UDOBÄR styrker RAJAs tilstedeværelse i Tyskland, Sveits og Østerrike. Selskapet spesialiserer seg på distribusjon av håndterings-, lager- og kontorutstyr, og de har en nettside med over 100 000 produkter.
RAJA-gruppen satser sterkere på kontorrekvisita og møbler med oppkjøp av 10 nye selskaper i Europa. Konsernet blir ledende innen netthandel i dette markedet! "Disse oppkjøpene passer perfekt med vår strategi om å være en partner for bedrifter for alle deres behov for emballasjeløsninger, kontorrekvisita og industrielt utstyr i hele Europa." Danièle Kapel-Marcovici
Bernard er et ledende selskap innen salg av hygiene- og rengjøringsprodukter i Frankrike og Belgia, og tilbyr et utvalg av 16 000 produkter til sine kunder.
JPG, som har vært spesialist på kontorrekvisita og møbler i 45 år, tilbyr sine kunder et utvalg av 40 000 produkter levert fra det 25 000 m² store distribusjonssenteret nord for Paris. Selskapet har 400 ansatte.
Leder innen salg av kontorrekvisita og møbler i Italia. Selskapet ble opprettet i 1984 i Biella, nær Milano. Selskapet har 300 ansatte og tilbyr 40 000 produkter til sine kunder som leveres fra distribusjonssenteret på 16 000 m²
De er spesialister på salg av kontormøbler og tilbyr hele 25 000 produkter. Varene leveres fra det 12 000 m² store distribusjonssenteret i Bilbao.
Viking, et amerikansk selskap, etablerte seg i Europa i 1990 og ble en sterk aktør i kontorrekvisitamarkedet. 7 nye Viking-selskaper blir integrert i RAJA-gruppen: Viking Storbritannia, Viking Irland, Viking Tyskland, Viking Sveits, Viking Østerrike, Viking Nederland og Viking Belgia. Hvert selskap tilbyr, på sin nettside og i sin katalog, et utvalg på 40 000 produkter levert fra 2 store, moderne distribusjonssentre i Tyskland og Storbritannia. RAJA Group ønsker 1500 nye ansatte velkommen.
RAJA stadfester sine samfunnsforpliktelser i sin første bærekraftsrapport. Selskapet fortsetter å satse på ansvarlige innkjøp: - ved å favorisere lokale kjøp: 86 % av produktene er laget i Europa - ved å fremme salg av innovativ, mer miljøansvarlig emballasje - gi råd til kunder om god emballasjepraksis.
RAJA Ungarn, basert i Budapest, tilbyr 3000 produkter tilgjengelig fra lager.
Historien fortsetter med dere…