RAJA har mange fornøyde kunder, og her får du møte to av dem: DSV, ved Sales Director Alexander Kaasa, og Pon Equipment, ved Warehouse Admin Manager Mats-Erik Ramstad. I denne artikkelen deler de sine positive erfaringer med samarbeidet.
DSV
DSV er et globalt selskap som tilbyr et bredt spekter av transport- og logistikktjenester. I Norge er selskapet representert med 9 kontorer over hele landet, og tilbyr både vei-, fly- og sjøfrakt, samt lager- og logistikktjenester.
«For oss er RAJA en partner, fremfor en leverandør. De er genuint interesserte i å videreutvikle samarbeidet og har en unik forståelse for kostnadsdriverne innen logistikk».
Salgsdirektør Alexander Kaasa har dette å si om samarbeidet med RAJA:
«Samarbeidet mellom RAJA og DSV startet høsten 2020, da vi gjennomførte en anbudsprosess for å finne en ny leverandør av emballasje. RAJA skilte seg ut i prosessen, og vi inngikk en avtale i november 2020. Det som gjorde at valget falt på RAJA var at vi opplevde en unik interesse for å forstå butikken vår. De gjør oss bedre ved at vi hele tiden blir pushet, og gjennom spørsmålene de stiller oss. Dette får oss til å tenke kritisk rundt prosessene våre. Dette gjorde utslaget for at vi valgte RAJA, i tillegg til konkurransedyktige priser.
Etter tre år er det gledelig å se at samarbeidet har utviklet seg, og en av årsakene er god dialog mellom de rette menneskene hos både DSV og RAJA. En annen viktig faktor er gode verktøy på web. RAJAs nettløsninger gir en god oversikt som vi har mye nytte av.
Jeg vil også trekke frem fokuset på miljø og bærekraft. Dette er viktig for DSV og vi stiller høye krav til RAJA. RAJA følger opp disse kravene på en god måte. De gir også råd til våre lagermedarbeidere om hvordan pakke smart og mest mulig miljøvennlig».
Pon Equipment
«Vi har hatt en veldig fin reise med RAJA. Det skyldes at RAJA er gode til å se hva kundene kan bli bedre på og hva de egentlig har behov for, og ikke bare hva kundene tror de vil ha».
Mats-Erik Ramstad uttaler: «Utgangspunktet til Pon Equipment er at vi søker gode samarbeidspartnere med de rette kontaktpersonene, og dette ser vi som den mest bærekraftige måten å jobbe på.
Caterpillar som merkevare er et Premium-produkt, så de som velger å handle hos oss velger på øverste hylle. Da stilles det store forventninger til våre leveranser, og at vi ikke bare leverer et produkt, men leverer hele nettverket rundt. Vi er en leverandør av anleggsmaskiner og marinemotorer, men når vi selger så selger vi oss som selskap. Da er alle like viktige, våre ansatte, våre kunder og alle våre samarbeidspartnere.
Vi opplever at RAJA har et godt nettverk rundt seg slik at når vi har en idé, er RAJA veldig raske til å bruke nettverket sitt til å tilfredsstille de ønskene vi har. Vi har en åpen dialog, slik at vi kan sparre underveis. Da får vi gode innspill, tilbakemeldinger og et forslag til løsning som vi tester og ser om fungerer. Enkelte forslag skrinlegges, men det jeg liker så godt med samarbeidet er at vi diskuterer oss frem til hva som fungerer for oss. Vi får også konkurransedyktige priser.
Vi bestiller via nettsiden, tidligere bestilte vi på telefon, men vi er veldig fornøyde med at vi har gått over på web. Da kan teamlederne på lageret legge inn ordre, og så godkjennes ordrene av meg. Webløsningen til RAJA er veldig praktisk og brukervennlig. Samtidig setter jeg også pris på at vi kan ha dialogen utenom. 99% av ordrene legger vi inn direkte på web, men er det noe spesielt som haster så tar vi opp telefonen, og da ordner RAJA alltid opp».
Vi gleder oss over at begge kundene viser til at RAJA har en god forståelse for deres individuelle behov, at vi har evnen til å tilby skreddersydde løsninger, samt legger sterk vekt på innovasjon og miljøansvarlig emballasje.
Vil du ha råd om valg av emballasje til din bedrift? Ta gjerne kontakt med RAJAs kundesenter på telefon 22 51 40 00 eller post@rajapack.no.